1
Anexa nr. 1 la HCL………. ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA
CONTRACT DE ADMINISTRARE
NR....................../.................................
I. PĂRŢILE CONTRACTANTE
MUNICIPIUL TIMISOARA, cu sediul in Timisoara, Bd.C.D.Loga nr.1, cod fiscal
14756536, tel 0256/408300, fax 0256/204177, reprezentata prin Nicolae Robu – Primar, în calitate de
PROPRIETAR,
şi
Mitropolia Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei cu sediul în Timişoara, str.
Bd. C. D. Loga nr. 7, cod fiscal………...reprezentat prin …………………………… în calitate de
ADMINISTRATOR,
II. BAZA LEGALA A ÎNCHEIERII PREZENTULUI CONTRACT
2.1: Prezentul contract se încheie în baza:
- Legea 215/2001 privind administraţia publică locală art. 36, alin. 2 lit. c) cu modificările si
completările ulterioare;
- Articolele 867, 868, 869, si 870 Cod Civil;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr………………….;
III. OBIECTUL CONTRACTULUI
3.1: Obiectul prezentului contract îl reprezintă transmiterea din administrarea Consiliului Local al
Municipiului Timişoara în administrarea Mitropoliei Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a
Timişoarei, a imobilului situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35 compus din clădire şcoală cu
S+P+2E, centrală termică şi sală de sport cu parter şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de
7.956 mp, înscris în CF nr. 413116 Timişoara, provenit din CF. nr. 124065 cu nr. top. 13491/4;
13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19,
proprietatea publică a Municipiului Timişoara;
3.2: Valoarea de inventar a imobilului este de ……………………………… lei, valoare care se va
înregistra în evidenţa contabilă a Mitropoliei Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a
Timişoarei.
IV. DESTINAŢIA IMOBILULUI DAT ÎN ADMINISTRARE
4.1. Imobilul situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35 compus din clădire şcoală cu S+P+2E,
centrală termică şi sală de sport cu parter şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 7.956 mp,
2
înscris în CF nr. 413116 Timişoara, provenit din CF. nr. 124065 cu nr. top. 13491/4; 13491/5;
13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19, este dat în
administrare în vederea desfăşurării activităţii învăţământului de la ciclu preşcolar la cel universitar.
V. DURATA CONTRACTULUI
5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 4 ani începând cu data…………………
VI. DREPTURILE SI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
6.1. Drepturile si obligaţiile proprietarului
a) Dreptul de a aproba sau aviza lucrările de reparaţii, investiţii, modernizări, precum si orice alte
lucrări de aceasta natură necesare imobilului pe care urmează să le execute administratorul clădirii;
b) Contravaloarea lucrărilor executate de administrator asupra imobilului, indiferent de natura
acestuia, rămân în proprietatea Municipiului Timişoara, fiind integrate in valoarea bunului imobil şi nu
pot fi revendicate de administrator, indiferent de natura lucrărilor executate;
c) Să asigure buna folosire a căilor de acces din exterior spre interior, în perimetrul unităţii de
invăţământ;
d) Să asigure folosinţa spaţiului pe toată durata administrării;
e) Să controleze modul cum este folosit şi întreţinut de către administrator, imobilul şi să ia măsurile
ce se impun în vederea unei mai bune întreţineri şi folosiri judicioase, potrivit destinaţiei;
6. 2: Drepturile şi obligaţiile administratorului:
a) Administratorul poate exercita folosinţa imobilului în limita cerinţelor impuse de funcţionarea
Şcolii „Sf Antim Ivireanu” şi a Grădiniţei „Troiţa”, numai pentru activităţi specifice de învăţământ;
b) Să pună la dispoziţia Municipiului Timişoara, sau/şi a structurilor sportive/organizaţiilor aflate în
parteneriat, Sala de sport pentru desfăşurarea unor activităţi/acţiuni sportive, în limita programului
disponibil faţă de activităţile celor două unităţi de invăţământ;
c) Să folosească bunul primit în administrare potrivit destinaţiei pentru care i-a fost transmisă
administrarea;
d) Să execute la timp şi în bune condiţii, pe cheltuiala sa, toate lucrările de reparaţii, investiţii,
reabilitare, modernizare, precum si orice alte lucrări indiferent de natura acestora, inclusiv pentru
degradările produse din culpa sa;
e) Să nu efectueze amenajări sau modificări ale spaţiului, lucrări de investiţii, reabilitare, modernizare,
precum si orice alte lucrări indiferent de natura acestora fără acordul scris şi prealabil al proprietarului
cu excepţia reparaţiilor curente si necesare;
f) Să nu depoziteze mărfuri toxice sau inflamabile şi să ia toate măsurile necesare pentru exploatarea în
siguranţă a spaţiilor date în administrare;
g) Să-l anunţe pe proprietar de acţiunea intentată de un terţ care priveşte proprietatea sau posesia
spaţiului dat în administrare;
h) Să permită inspecţiile reprezentanţilor proprietarului pentru verificarea imobilului dat în
administrare;
3
i) Să suporte toate costurile legate de igienizarea imobilului (dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare şi
orice alte cheltuieli colaterale), precum şi cele de natură a conserva imobilul (zugrăveli, tencuieli,
reparaţii instalaţii sanitare, termice, electrice şi de orice altă natură); să întreţină permanent spaţiile
exterioare, curte cu spaţii verzi, alei;
j) Să răspundă pentru pagubele pricinuite imobilului de eventuale incendii, dacă nu va dovedi că
incendiul a provenit din caz fortuit sau forţă majoră;
k) Să asigure paza imobilului, pe cheltuiala proprie;
l). Să obţină toate avizele prevăzute de lege şi normele în vigoare, pentru desfăşurarea în bune condiţii
a activităţii proprii;
m) Să încheie poliţe de asigurare pentru imobilul dat în administrare;
n) Să încheie contracte cu furnizorii precum şi să achite cheltuielile ce-i revin pentru consumul propriu
de utilităţi: apă, canal, energie electrică, gaz, telefon, evacuarea deşeurilor menajere, întreţinerea
curăţeniei, paza, cheltuieli colaterale, etc.;
o) Să solicite proprietarului prelungirea dreptului de administrare cu cel puţin 90 de zile înainte de
încetarea administrării.
VII. ÎNCETAREA ADMINISTRĂRII
7.1: Încetarea dreptului de administrare poate avea loc în următoarele cazuri :
a) La împlinirea termenului pentru care a fost încheiat;
b) Înainte de expirarea termenului, prin acordul comun al celor două părţi, la iniţiativa uneia dintre
acestea;
c) O dată cu încetarea dreptului de proprietate publică sau prin actul de revocare emis, în condiţiile
legii, dacă interesul public o impune, de organul care l-a constituit, potrivit art. 869 din Codul civil.
VIII. CLAUZE PRIVIND REZILIEREA CONTRACTULUI
8.1: Contractul de administrare se reziliază, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în una
din următoarele situaţii:
a) Administratorul schimbă destinaţia imobilului primit în administrare fără aprobarea Consiliului
Local al Municipiului Timişoara;
b) Administratorul nu exercită obligaţiile stabilite in sarcina sa prevăzute la pct. 6.2;
7.2: Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi, în mod
culpabil şi repetat, dă dreptul părţii lezate de a considera contractul desfiinţat de plin drept, fără
somaţie, punere în întârziere sau intervenţia instanţei de judecată conform pactului comisoriu de gradul
IV şi de a pretinde plata de daune – interese.
IX. FORŢA MAJORĂ .
9.1: Nici una dintre părţi nu răspunde de neexecutarea în termen sau/şi de executarea în mod
necorespunzător total sau/şi parţial a oricărei obligaţii care îi revine, în baza prezentului contract , dacă
neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţă majoră,
aşa cum este definită de lege;
4
Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice în scris celeilalte părţi în termen de 5 zile
producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
X. MODIFICAREA CONTRACTULUI
10.1: Părţile au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor din
prezentul contract, prin act adiţional, numai după o prealabilă notificare scrisă, cu acordul ambelor
părţi.
XI. LITIGII
11.1: Părţile prezentului contract vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin
tratative directe, orice neînţelegere care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea
contractului.
Dacă după 15 de zile de la începerea acestor tratative părţile nu reuşesc pe cale amiabilă rezolvarea
divergenţelor, fiecare parte poate solicita ca litigiile să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti
competente.
XII. DISPOZIŢII FINALE
14.1: Prezentul contract conţine 4 (patru) pagini şi a fost încheiat în 4 exemplare, asigurându-se câte
două pentru fiecare parte .
Se anexează la prezentul contract în copie Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara
nr…., extras CF şi fişa mijloc fix.
PROPRIETAR, ADMINISTRATOR,
MUNICIPIUL TIMISOARA, P R I M A R, Nicolae Robu VICEPRIMAR, Dan Diaconu DIRECTOR DIRECŢIA INSTITUTII ŞCOLARE, MEDICALE, SPORTIVE ŞI CULTURALE IOAN MIHAI COSTA CONSILIER, Mariana Mureşan SERVICIUL JURIDIC, Daniela Ştefan
FO 53-01, ver.2
ROMĂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA, INSTITUŢII ŞCOLARE, MEDICALE, Nicolae Robu SPORTIVE ŞI CULTURALE COMPARTIMENT ŞCOLI Nr. SC.2014 – 9513/09.04.2013
REFERAT privind transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Mitropoliei Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei, a imobilului situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, compus din clădire şcoală cu
S+P+2E, centrală termică, sală de sport şi teren aferent
Se supune spre analiză Comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara materialul întocmit de Direcţia Instituţii Şcolare Medicale Sportive şi Culturale, Compartiment Şcoli, privind transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Mitropoliei Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei, a imobilului proprietatea publică a Municipiului Timişoara, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, compus din clădire şcoală cu S+P+2E, centrală termică, sală de sport în regim parter şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 7.956 mp, înscris în CF nr. 413116 Timişoara, provenit din CF. nr.124065 cu nr. top. 13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19. În acest imobil a funcţionat Şcoala generală nr. 9 şi a devenit disponibil în urma comasării activităţii şcolare cu Liceul de Arte Plastice, conform Dispoziţiei nr. 458/2/31.08.2007 a Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Menţionăm că Liceul de Arte Plastice funcţionează in imobilul situat în Timişoara, Blv. Gen. Dragalina nr. 8, în baza HCLMT nr. 492/24.09.2013. În consecinţă imobilul este momentan liber şi considerăm necesară şi oportună ocuparea acestuia cu o unitate de învăţământ. Prin adresa nr. SC 2014-008188/31.03.2014, Mitropolia Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei a solicitat alocarea imobilului din str. Liviu Rebreanu nr. 35, în care a funcţionat Şcoala generală nr. 9, pentru desfăşurarea activităţilor de învăţământ ale instituţiilor Şcoala „Sf. Antim Ivireanul” şi Grădiniţa „Troiţa”. Aceste unităţi de învăţământ sunt cuprinse şi aprobate în Anexa nr. 3, de învăţământ privat autorizat, care face parte integrantă din HCLMT nr. 26/28.01.2014 privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 639/16.12.2013 prin care s-a aprobat organizarea şi funcţionarea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi privat din Municipiului Timişoara, pentru anul şcolar 2014-2015. Având în vedere cele prezentate,
Propunem
emiterea unei Hotărâri de Consiliul Local care să aprobe următoarele: 1. - Transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Mitropoliei Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei a imobilului, proprietatea publică a Municipiului Timişoara, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, compus din clădire şcoală cu S+P+2E, centrală termică, sală de sport cu parter şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 7.956 mp, înscris în CF nr. 413116 Timişoara, provenit din CF. nr.124065 cu nr. top.
FO 53-01, ver.2
13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19, pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea prelungirii cu acordul părţilor. - Imobilul prevăzut la punctul 1 se transmite în administrarea Mitropoliei Banatului – Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei pentru desfăşurarea activităţilor de invăţământ ale unităţilor Şcoala „Sf. Antim Ivireanul” şi Grădiniţa „Troiţa”. 2. Contractul de administrare conform Anexei 1, care face parte integrantă din hotărârea de consiliu local. 3. Darea în administrare produce efecte juridice de la data semnării Contractului de Administrare de către cele două părţi. 4. Pentru utilizarea optimă a sălii de sport, Mitropolia Banatului –Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Timişoarei pune la dispoziţia Municipiului Timişoara, sau/şi a structurilor sportive/organizaţiilor aflate în parteneriat, Sala de sport pentru desfăşurarea unor activităţi/acţiuni sportive în limita programului disponibil faţă de activităţile celor două unităţi de invăţământ. 5. Se împuterniceşte Primarul Municipiului Timişoara să semneze Contractul de Administrare.
VICEPRIMAR, SECRETAR, Dan Diaconu Cojocari Ioan DIRECŢIA, INSTITUŢII ŞCOLARE, MEDICALE SPORTIVE ŞI CULTURALE DIRECTOR EXECUTIV, Mihai Ioan Costa
CONSILIER,
Mariana Mureşan
AVIZAT,
Serviciul Juridic Daniela Ştefan